Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun verkkosivu-uudistus käynnistyy opiskelijoille ja alumneille suunnatulla kilpailulla

16.05.2013

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun verkkosivustolle haetaan uutta konseptia kilpailun avulla. Kysymyksessä on nimenomaan kilpailu uudesta konseptista, ei valmiista verkkosivustosta. Tavoitteena on, että kilpailuehdotuksen työstämistä jatketaan voittaneen kilpailutyön tekijän kanssa ensi syksynä.

– On hienoa, että voimme tehdä asioita hyödyntäen korkeakoulumme osaajia. Toimintatapa on lähellä meille tärkeää yhteissuunnittelua ja kertoo korkeakoulullemme ominaisesta kulttuurista, jota haluamme vaalia, painottaa dekaani Helena Hyvönen.

Tavoitteena on myös, että voittavan kilpailutyön konseptia hyödynnetään taiteellisen toiminnan esittämisessä Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun sivustoa laajemmin, esimerkiksi Aalto-yliopiston sivuilla ja Aalto ARTSin laitossivustoilla.

Käyttäjäpalaute kehittämisen tukena

Aalto-yliopiston verkkosivustojen kehittämisessä hyödynnetään käytettävyystestejä ja käyttäjiltä saatua palautetta. Verkkouudistus tähtää nyt erityisesti sivuston käytettävyyden parantamiseen ja ilmeen uudistamiseen. Käyttäjäpalautteissa toivotaan sivustolle myös lisää visuaalista materiaalia.

– Etsimme kilpailussa konseptia, jolla ARTSin visuaalinen osaaminen tehdään näkyväksi. Jotta varmistamme sivuston visuaalisen materiaalin ajantasaisuuden, tarvitsemme toimivan visuaalisen sisällöntuotantoratkaisun, muistuttaa kilpailusihteerinä toimiva viestintäpäällikkö Eveliina Olsson.

Verkkouudistus ulottuu myös laitossivustoille

Aalto-yliopiston verkkosivustokokonaisuus (aalto.fi ja korkeakoulusivustot) on suunnattu ulkoisille sidosryhmille. Verkkouudistus koskee myös korkeakoulujen laitossivustoja, ja ARTSin laitoksilta on pyydetty toiveita laitossivustojen kehittämiseen. Laitosten antama palaute nykyisistä sivustoista otetaan huomioon kilpailun voittajaa valittaessa.

Aalto ARTSin verkkosivustokilpailun ehdotukset käsittelee tuomaristo, johon kuuluvat viestintäjohtaja Hanna Maula (pj.), professorit Pirjo Hirvonen, Marjatta Itkonen ja Teemu Leinonen, opiskelijajäsenet Veera Konsti (TOKYO) ja Jere Pääkkönen (Arkkitehtikilta), konseptisuunnittelija Teriina Lindblom (alumni) sekä viestintäpäälliköt Anne Tapanainen ja Eveliina Olsson (kilpailusihteeri). Tuomariston työ käynnistyy syyskuussa, kilpailun voittaja/t julkistetaan lokakuussa. Käytännön toteuttaminen alkaa tämän jälkeen.

Lue lisää verkkosivustokilpailusta (into.aalto.fi)

**

Aalto-yliopiston verkkosivusto uudistuu vuoden 2013 aikana. Uudistus koskee niin Aalto-yliopiston kattosivustoa kuin korkeakoulujen sivustoja. Aalto-yliopiston verkkosivusto on suunnattu ulkoisille sidosryhmille. Suurin yksittäinen käyttäjäryhmä on potentiaaliset opiskelijat, muita tärkeitä sidosryhmiä ovat akateeminen yhteisö, alumnit sekä tieteestä, tutkimuksesta ja taiteellisesta toiminnasta kiinnostunut ns. suuri yleisö. Aalto-yliopiston verkkosivustoilla on kuukausittain yhteensä noin 570 000 käyntiä, josta ARTSin sivustolla noin 35 000.

**

 

 

Takaisin