Uutisarkisto

Guggenheim-tuomariston Juan Herreros ja Mark Wigley luennoivat yleisölle

09.10.2014 Aalto-yliopiston ja Guggenheim-säätiön oheisohjelma jatkuu tuomariston jäsenten, Juan Herrerosin ja Mark Wigleyn, yleisöluennoilla.

Frankfurtin kirjamessuilla tartutaan uuteen suomalaiseen oppimispeliin

07.10.2014 Saksalaisten koulujen oppilaat tutustuvat messuilla FINNLAND.HOT. -pelin innoittamana suomalaiseen kulttuuriin.

A niin kuin aamu. B niin kuin bibliotek.

07.10.2014 Opiskelijoiden suunnittelema visuaalinen ilme purkaa Suomen ja suomalaisuuden aakkosten varaan. Näyttämönä on maailman tärkein kirja-alan tapahtuma, Frankfurtin kirjamessut.

Messupaviljonki kokoaa suomalaiset yhteen Frankfurtissa

07.10.2014 Maailman suurimman kirja- ja media-alan tapahtuman teemamaana on tänä vuonna Suomi. Suomalaisten näytteilleasettajien kotipesän, messupaviljongin, ovat suunnitelleet Aalto-yliopiston opiskelijat, ja yliopisto on Frankfurtin messuilla mukana myös kustantajana.

Aalto-yliopisto näkyvästi esillä Frankfurtin kirjamessuilla

07.10.2014 Opetuksen innovaatioita, graafista osaamista, tilasuunnittelua, taidetta ja kirjallisuutta – Aalto-yliopisto on mukana toteuttamassa Suomen kaikkien aikojen suurinta kulttuurivientihanketta.

Taidekasvatuksesta vauhtia osallistavampaan koulutukseen

01.10.2014 Musiikki ja kuvataide yhdistyivät 1920-luvun taidekasvatuksen opetusmenetelmissä. Tätä vanhaa mutta avantgardistista perinnettä voisi hyödyntää myös tämän päivän taideopetuksessa.

Designpääkaupunkihankkeelle kansainvälinen palkinto

30.09.2014 World Design Capital Helsinki 2012 -hanke palkitaan lokakuussa alueellisen markkinoinnin kansainvälisessä Place Marketing Award 2014 -kilpailussa.

Professori Yrjö Sotamaalle Kiinan kunniapalkinto

29.09.2014 Chinese Government Friendship Award -palkinto on Kiinan korkein ulkomaalaisille asiantuntijoille myönnettävä tunnustus.

Minon keramiikkakilpailusta kaksi pronssia muotoilun laitokselle

26.09.2014 Japanissa Minossa järjestettävässä kovatasoisessa kansainvälisessä The 10th International Ceramics Competition -kilpailussa palkittiin sekä muotoilun laitoksen opettajan että opiskelijoiden työt.

Suomalaisopiskelijoiden mallistot esillä Pariisissa

25.09.2014 Syyskuussa 2014 muotoilun laitoksen maisteri- ja kandidaattiopiskelijoiden mallistot esitellään Pariisin muotiviikon showroomissa yhteistyössä Pre Helsinki -organisaation kanssa.

Elokuvahistorian pitkäaikainen ja arvostettu professori Peter von Bagh on poissa

22.09.2014 Professori Peter von Bagh menehtyi keskiviikkona 17. syyskuuta pitkään sairastettuaan.

Guggenheim-oheisohjelman yleisöluennot käynnistyvät

19.09.2014 Aalto-yliopiston ja Guggenheim-säätiön arkkitehtuuritapahtumat käynnistyvät yleisölle avoimilla luennoilla 24. syyskuuta ja 30. lokakuuta.

Äänellä on väliä elokuvakokemuksessa

16.09.2014 Elokuva on kokonaisvaltainen elämys, jossa äänellä on suurempi merkitys kuin ajatellaan, osoittaa ensimmäinen äänisuunnittelun alan väitöstutkimus.

Uuden median pyörteissä kaksi vuosikymmentä

16.09.2014 Aalto-yliopiston Medialaboratorio on tuottanut työmarkkinoille huippuosaajia jo kahdenkymmenen vuoden ajan.

Minun Kangastukseni -suunnittelukilpailun voittajaksi Vilma Pellisen taidokkaat eläinaiheiset kuosit

11.09.2014 Voittajaksi valittiin Vilma Pellinen, jonka töitä tuomaristo kuvaa vahvaksi kokonaisuudeksi.

RSS 2.0 -syöte