Uutisarkisto

Koneen Säätiöltä aaltolaisille lähes miljoona euroa

09.12.2014 Elokuvaohjaaja, professori Susanna Helken johtama kolmivuotinen projekti "Sovun ja repeämän kuvat" sai 280 630 euron rahoituksen.

Kaupunki palveluna -seminaari haki uusia kestävän kehityksen malleja

04.12.2014 Marraskuun lopussa uudessa Tongji Loungessa järjestetty Radical Design Week - Kaupunki palveluna -seminaari keskittyi palvelukeskeisen logiikan avaamiin mahdollisuuksiin kaupunkisuunnittelussa, arkkitehtuurissa ja muotoilussa.

Aallon huippuosaamista Haitin jälleenrakentamiseen

21.11.2014 Maailman kulttuurineuvosto myönsi Aalto-yliopiston tutkimuspäällikkö Matti Kuittiselle tunnustuspalkinnon hänen uraauurtavasta työstään rakentamisen hiilijalanjäljen pienentämisessä ja humanitäärisessä projektijohtamisessa.

Tongji Lounge avautui Otaniemen kampuksella

21.11.2014 Kiinalaisen Tongji-yliopiston yhteyspiste Aalto-yliopistossa on avaus uudenlaiselle yhteistyölle.

Siemens Osakeyhtiölle juhlavuoden logo Aalto-yliopiston suunnittelukilpailulla

21.11.2014 Siemens Osakeyhtiön 160-vuotisjuhlavuoden logo on valittu Aalto-yliopiston graafisen suunnittelun opiskelijoiden kilpailussa.

Albert Einstein -tiedepalkinto solujen viestinnän tutkijalle

18.11.2014 Palkintojenjako käynnisti Aalto-yliopiston kansainvälisen Academic Summit -tiedetapahtuman.

Hesarin kirjallisuuspalkinto Pajtim Statovcille

14.11.2014 Helsingin Sanomien kirjallisuuspalkinnon on voittanut esikoiskirjailija Pajtim Statovci romaanillaan Kissani Jugoslavia.

Älytekstiilejä europarlamentaarikoille

10.11.2014 Puettavaa elektroniikkaa ja e-tekstiilejä hyödyntävät Aalto-yliopiston opiskelijatyöt esittäytyvät Euroopan parlamentissa.

Professorit Finlandia Junior -ehdokkaina

07.11.2014 Vuoden 2014 Finlandia Junior ehdokkaat on julkaistu. Tämän vuoden paras lasten- tai nuortenkirja palkitaan 20. marraskuuta.

Merkitysten muotoilulla uusiin innovaatioihin

28.10.2014 Suomen tulevaisuus ei rakennu vain teknologisista innovaatioista vaan myös kyvystä nähdä toisin.

Palkintoja ELOn opiskelijoille

24.10.2014 Kaksi elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitoksen opiskelijaelokuvaa on palkittu Pietarissa Venäjällä.

Käsikirjoituksen tutkimus vahvasti esillä Saksassa

23.10.2014 Elokuva- ja lavastustaiteen edustajilta kuultiin useita puheenvuoroja Saksan Potsdamissa järjestetyssä kansainvälisessä konferenssissa.

Syrjäytyneiden terveyshuolto paremmaksi muotoilun keinoin

17.10.2014 Huono tiedonkulku uhkaa terveydenhuoltoa yhteisössä, jota koettelevat syrjäytyminen, köyhyys, koulutuksen puute ja nälkä.

Koivukuitu hurmasi suunnittelijan

13.10.2014 Eveliina Netti teki Aalto-yliopistossa kehitetystä Ioncellistä rusetin ja taskuliinan ekologisuutta ja leikkisää tyyliä arvostavalle miehelle.

Aalto-yliopisto vie kestävän kehityksen osaamista Kiinaan

09.10.2014 Aalto-yliopisto käynnistää kiinalaisen Tongji-yliopiston ja suomalaisten kumppaneiden kanssa yhteistyön, jossa selvitetään kestävän kehityksen mukaisen kaupungistumisen markkinat Kiinassa.

RSS 2.0 -syöte