Aaltolaisten työt menestyivät Tampereen elokuvajuhlilla

19.03.2018

Hannu-Pekka Peltomaan ja Sanni Prihan ohjaamat elokuvat palkittiin Euroopan tärkeimpiin kuuluvassa lyhytelokuvatapahtumassa.

Kaksi Aalto-yliopiston opiskelijoiden elokuvaa palkittiin Tampereen elokuvajuhlilla. Hannu-Pekka Peltomaan ohjaama Ruusukoto sai Uusi Kino palkinnon, joka ratkesi Yle Areenassa järjestetyllä yleisöäänestyksellä. Festivaalijärjestäjien "kekseliääksi ja omalaatuiseksi modernin vanhustenhoidon tarinaksi" kuvailema elokuva sai myös nuorisotuomariston kunniamaininnan.

Opiskelijapalkinnon sai Sanni Prihan ohjaama Puoli yhdeksän raivo.

Maaliskuussa järjestettävät Tampereen elokuvajuhlat on maailman kolmen tärkeimmän lyhytelokuvafestivaalin joukossa. Festivaalin sydän on kansainvälinen ja kotimainen lyhytelokuvakilpailu. Joka vuosi noin 4000 elokuvaa lähetetään 40 eri maasta, ja niistä noin 110 valitaan loppukilpailuihin.

Tampereen elokuvajuhlat