Maija Mero voitti LVMH:n palkinnon vastavalmistuneille vaatesuunnittelijoille

19.06.2017

Taiteen kandidaatti Maija Meron töitä juhlittiin Pariisissa. Mero sai 10000 euron palkinnon ja hänet palkattiin LVMH-konsernin omistamaan Kenzoon.

Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

Aalto-yliopistosta taiteen kandidaatiksi juuri valmistunut Maija Mero oli yksi kolmesta vaatesuunnittelijasta, jotka palkittiin himoitulla LVMH-konsernin palkinnolla vastavalmistuneille vaatesuunnittelijoille. Sekä Mero että Aalto-yliopisto saivat palkinnoksi 10 000 euron summan. Pariisissa 16.6. järjestettyä palkintogaalaa emännöivät LVMH-konsernin puheenjohtaja Delphine Arnault ja pop-artisti Rihanna. Palkintolautakunnassa oli heidän lisäkseen kaikkien LVMH-konsernin muotitalojen luovat johtajat: Karl Lagerfelf (Fendi), Pheobe Philo (Céline), Jonathan Anderson (Loewe), Nicolas Ghesquiére (Louis Vuitton), Maria Grazia Chiuri (Christian Dior) sekä Humberto Leon ja Carol Lim (Kenzo).

Aiheet