Tulevaisuuden mediakeskus -näyttely

Opiskelijatyönäyttely, arkkitehtuurin rakennussuunnittelun maisterikurssi

Beta SPACE, Kandidaattikeskus, Otakaari 1 X, 02150 Espoo

15.-19.5.2017, Mon 15:00 – 20:00, Tue-Thu 8:00-20:00, Fri 8:00-18:00

Arkkitehtuurin rakennussuunnittelun kurssin näyttelyssä esillä olevat työt perustuvat todelliseen tarpeeseen media-alan koulutuskeskukselle Aalto-yliopistossa. Yliopisto on ehdottanut rakennukselle tonttia Otaniemen keskustaan tulevan Aalto ARTS -päärakennuksen viereen. Yliopisto tarvitsi vaihtoehtoisia tutkielmia rakennuksesta, jotta voitaisiin nähdä, kuinka rakennus toimisi ja sopisi ympäristöönsä. Mediakeskuksen on tarkoitus olla avoin ja kutsuva kokoontumispaikka yleisölle ja tarjota korkeatasoisia esityksiä ja tutkimusta median sekä elokuvan alalla.

Studiokurssin keskeinen tavoite on opettaa, kuinka suunnitellaan iso arkkitehtonisesti korkeatasoinen julkinen rakennus. Jokainen opiskelija suunnitteli kurssilla oman projektinsa tästä aiheesta.

Opiskelijat

Reetta Aarnio

Santeri Hänninen

Anna Kontuniemi