Kaisa El Ramly voitti Nordic Talents’16 -kilpailun

05.09.2016

Kansainvälisen kilpailun voitto jaettiin El Ramlyn projektille Scenes from a dying town.

Kaisa El RamlyThe Nordic Talents Pitch Prize jaettiin Kaisa El Ramlylle hänen fiktioelokuvasta Scenes from a dying town. Kaisa valmistui Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun elokuva- ja lavastustaiteen laitokselta nyt keväällä 2016.

- Tämä voitto on niin hieno kunnia ja olen valtavan kiitollinen ja iloinen siitä, tuntuu vieläkin ihan käsittämättömältä! Koska palkinto on myös ihan konkreettinen rahapalkinto, niin uskoisin, ja toivon tietysti, että siitä tulee olemaan hyötyä ja apua tulevan elokuvani edistämisessä ja sitä kautta se vaikuttaa tulevaan uraani, iloitsee Kaisa El Ramly.

Elokuva havainnoi hetkiä menneisyydessä elävien ihmisten elämässä. Se tarkastelee pientä yhteisöä ulkopuolisen silmin.

-Tulevan elokuvani nimi on Kohtauksia kuolevasta kaupungista ja se kertoo pienestä, hitaasti kuolevasta kaupungista, josta useimmat ihmiset ja palvelut ovat muuttaneet pois ja ne, jotka ovat jääneet, ovat ajan myötä sulkeutuneet muun maailman ulkopuolelle. Tarina alkaa kun ulkopuolinen saapuu kaupunkiin. Mitä tämä henkilö aiheuttaa kaupunkilaisissa, minkälaisia toiveita, pelkoja ja ennakkoluuloja tämä heissä herättää, taustoittaa El Ramly.

Talents'16 tuomaristossa olivat Wibecke Rønseth (NO), Anders Morgenthaler (DK), Lars Blomgren (SE), Petja Peltomaa (FI) ja Kristina Trapp.

Palkintosumma on noin 28 500 euroa, joka on tarkoitus käyttää seuraavan elokuvan tuotantokuluihin.

Edellisiä Nordic Talent Prize -kilpailun voittajia laitokselta ovat olleet Antti Heikki Pesonen vuonna 2012 ja Marja Pyykkö vuonna 2008.