Uusi leffateatteri avasi ovensa yleisölle

24.02.2015

Arabianrantaan 21.2. avattu Kino Sheryl tukee elokuva-alan opetusta ja tutkimusta.

Photo Iiro Immonen

Kino Sheryl on Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun ja opiskelijajärjestö TOKYOn yhteinen hanke, jonka tavoitteena on kehittää elokuva-alan koulutusta ja tutkimusta sekä luoda esityspaikka opiskelijoiden teosten esittämiselle.

– Kino Sheryl on opiskelijoiden ja Aalto-yliopiston yhteinen voimannäyte, jonka tavoitteena on viihdyttämisen lisäksi kehittää suomalaista elokuvakultuuria ja -alaa, kiteyttää varadekaani, professori Teemu Leinonen.

Kino Sherylin ohjelmisto koostuu suosikkielokuvien lisäksi myös art house -elokuvista sekä elokuva- ja lavastustaiteen laitoksella tuotetuista elokuvista. Teatteri toimii myös laitoksen opiskelijoiden opinnäytetöiden esitysnäyttämönä.

– Kino Sherylissä tavallinen elokuvakatsoja voi kokea täysin uudenlaisia elämyksiä, joita muualla ei ole tarjota, toteaa teatterin toimitusjohtaja Ilmari Arnkil.

– Aalto-yliopisto panostaa elokuva-alan kehittämiseen. Haluamme kertoa elokuvakoulumme osaamisen korkeasta tasosta, esitellä tekemistä alan ulkopuolisillekin sekä kokeilla ja tutkia uusia tapoja esittää ja kokea mediaa, Leinonen toteaa.

Kino Sheryl, Hämeentie 135 C

Kuva: Iiro Immonen